Translate

divendres, 10 d’octubre del 2014

Cyclist Aerodinamics

Imagina que vas circulant a 40 km/h, per asfalt en bon estat i pla i sense gens de vent, amb la teva bici de quadre convencional de carretera, agafat a dalt del manillar, amb el cap ben dret, amb rodes sense perfil, amb cobertes de 23 mm barates de 20 € inflat a 5 bar, i rodaments convencionals sense estar engrasats, maillot una talla més i culot convencional, sense fundes a les sabates, sense depilar, amb la cadena ben seca i eix de pedalier també sec, amb casc convencional ben ventilat. En resum, com un autèntic GLOBERO  ;-)

La potencia necessaria per moure la bici en aquest estat és de 390 W



Tot això pots fer per rebaixar la potencia necessaria per moure la bici:

% millora potencia estalvi de W potencia final W
Agafat a baix el manillar -19,6% -76 314
Amb manillar aero -29,6% -115 275
Quadre CRI o cabra -5,2% -20 370
Roda de perfil 80 davant -4,2% -16 374
Roda Lenticular -3,7% -14 376
Casc Aero -5,8% -23 367
Mono curt de licra ajustat -3,2% -12 378
Funda licra a les sabates -1,4% -5 385
Sense bidó ni portabidons -2,8% -11 379
Cadena lubricada -2,1% -8 382
Coixinets ceràmics a les rodes -2,9% -11 379
Inflat a 8,5 bar -0,8% -3 387
Cobertes o tubulars tope gamma -3,9% -15 375


Si apliquem tots els canvis, el resultat no és acumulable en el mateix percentatge, però podem arribar a rodar a 40 km/h durant 1 hora a 240 W de mitjana, en front dels 390 W inicials.

i si voleu tots els canvis prioritzats de més estalvi a menys:

% millora potencia estalvi de W sobre els 390
1 Amb manillar aero de  CRI -29,6% -115
2 Casc Aero -5,8% -23
3 Quadre CRI o cabra -5,2% -20
4 Roda de perfil 80 davant -4,2% -16
5 Cobertes o tubulars tope gamma -3,9% -15
6 Roda Lenticular -3,7% -14
7 Mono curt de licra ajustat -3,2% -12
8 Coixinets ceràmics a les rodes -2,9% -11
9 Sense bidó ni portabidons -2,8% -11
10 Cadena lubricada -2,1% -8
11 Funda licra a les sabates -1,4% -5
12 Inflat a 8,5 bar -0,8% -3


Tots els valors son orientatius i dependrà de cada cas.
He fet una mitjana de totes aquestes fonts d'informació:
http://rouesartisanales.over-blog.com/article-1503651.html
http://sheldonbrown.com/rinard/aero/aerodynamics.htm
http://breakingmuscle.com/cycling/the-accumulation-of-marginal-gains-gear-tips-for-cycling-faster
http://cyclingtips.com.au/2010/04/biggest-bang-for-your-buck-in-time-trial-equipment/