Translate

dimecres, 9 de febrer del 2011

Tendinitis de los aductores

Parece que me ha tocado!!!
Entre los músculos encargados de mover la articulación de la cadera existen un grupo que son los llamados aductores, encargados de realizar la aproximación de la pierna a la línea media (cerrar las piernas). Dentro de este grupo de músculos el que más frecuentemente se afecta es el tendón del “musculo aductor largo”. Cuando es sometido a sobrecargas repetidas se produce una inflamación en su inserción (anclaje) en el hueso de la pelvis, más concretamente en la zona del pubis.

Síntomas
Suele aparecer dolor en el pubis o en la cara interna del muslo que se intensifica al realizar ejercicio que implique separación de ambas piernas o bien cerrar las piernas contra resistencia.

Causas
Se suele deber a una sobrecarga excesiva de este musculo que generalmente se produce con la práctica de ciertos deportes, en especial en los que se realizan carrera y posturas forzadas.

Tratamiento
Con el reposo y los antiinflamatorios junto a una tratamiento rehabilitador suele ser suficiente. En caso cronificados y especialmente rebeldes se puede optar por la infiltración con corticoides junto a un anestésico local. La cirugía se requiere en raras ocasiones y consiste en seccionar el tendón del musculo que se suele afectar con mayor frecuencia, que como hemos dicho es el “aductor largo”.

Tiempo de Recuperación
Entre 3 semanas o 6 meses si se hace bien el reposo y la rehabilitación. (Tela!!)

6 comentaris:

Gerard ha dit...

En aquests casos la millor solució que dona la ciència és paciència. I sobretot i malgrat tot, ser optimista perquè la recuperació sigui ràpida i et puguis tornar a exprimir, però potser no tant.
Sort i ànims.

Pep Tatché ha dit...

gràcies Gerard!!!

demà provaré el EPI! ja ho explicaré bé..

Aleix ha dit...

Que fas per trencar-te tant?????ja descanses???????''recorda k un bon descans es el millor entreno!
apa recuperat aviat!!!

Pep Tatché ha dit...

Aleix!! el què passa és que córrer em trenca.. sempre passa el mateix. Amb la bici faig cames i prou i al córrer més de 60 km a la setmana m'acaba rebentant.. ara que descansar una mica no m'anirà malamet.. ara per força.

Aleix ha dit...

suposo k no et puc dir gaire,ja que tens molta mes experiencia que jo en tot.Pero crec que el mes important quan corres es escoltar el cos,i a la minima dolencia afluixar.
Lesionarse corrents es molt facil.I sobretot passa quan intentes correr rapid.
Desde la meva experiencia et puc dir que desde 2003 fins al 2009 em passava com a tu....volia correr rapid i em lesionava de seguida.
Ara prefereixo no correr tant rapid,pero seguir corrents,ja que disfruto molt fent-ho.Escoltant el cos i anant un xic mes lent puc correr be.I es una base genial per la bici.
Recuperat ben aviat!

Pep Tatché ha dit...

Gràcies FIERA!!
gran consell el teu!!
miraré de fer-te cas.. que no és fàcil quan un és tossut de mena i vol un 35 en un 10.000