Translate

diumenge, 19 de setembre del 2010

Triatló de Tossa. La crònica.

No sé com resumir el triatló i les experiències viscudes. En principi he de dir que una mica decebut per la cancel·lació del tram de la bici. Només arribar a Tossa ja tenies ganes de tornar a casa; Jo anava a Tossa amb l'ànim de descobrir el tram ciclista i de fet era el tram que duia més ben preparat; i per altra banda, amb el què em costa anar a un triatló, a un que ho aconsegueixo, me'l trobo retallat a més de la meitat i d'entrada.. Per cert, que el preu de la inscripció, no que no el van retallar.. ni compensació.. bé tot sigui pel bé de la seguretat.
L'organització tot s'ha de dir que va ser exemplar i l'speaker de meta, l'amic Albert Caballero, va ser exel·lent.

Doncs bé, després de fer una cua de 15 minuts de nervis per recollir dorsals i xips i de constatar que m'havien posat a la segona categoria (segon revés del dia) ho preparo tot per la sortida.

Moltes cares conegudes al box, i amb el desànim que m'ha entrat, substitueixo l'escalfament per una xerrada llarga i extensa amb en Mike, l'Alberto Cuerpo, el Miquel Armengol, el Miquel Brugat.. i una pila més.

A les 15:00 en punt donen la primera sortida. Em dedico a nedar 15 min per una aigua tenyida de marró de la riera que baixa forta. A les 15:20 ja estic apunt per sortir. Curiós, però no em sento nerviós.. deu ser de tantes negatives.

Ja d'entrada en les primeres braçades, les sensacions son bones, em sembla que he endevinat l'estratègia de sortir per la banda dreta, tant per la respiració com per les corrents que hi ha. Als primers 2 minuts, aixeco el cap.. i sorpresa!! vaig primer del grup, junt amb 2 caps més!! quin subidon! Al passar la primera boia ja m'adelanta algú. A la primera arribada a la platja em sento de cop molt cansat i quasi no puc pujar per la platja... deu ser que realment he apretat.. per això la segona volta de natació me l'agafo amb més calma. Arribo al box amb un temps de 23 minuts.. que pel mar que hi havia, crec que és un bon temps.

Doncs apa, a per les bambes  i a fondo que això ja s'acaba.. al començar a córrer em sento bé, però al anar tant mullat vaig molt inestable sobre les plantilles i sense mitjons.. vigilo a no patinar. A la primera recta el pulsòmetre ja em pita.. pip pip.. miro, i ja VAIG AL 100 % del pols màxim!! coi... ja??? però si no he forçat encara.. curiós que amb el què em costa pujar de ppm, anés al 100 % només fer 200 m..deuria ser el clamor de l'abundant públic... chapeau Tossa!!!

Afluixo un pel, però només un pel, i arribo al primer km amb 4 minuts pelats. Al acte, em passa pel cap que això se'm farà llarg.. ja no em sap tant greu no haver fet la bici. perquè segueixo anant al 99% o 100 % de pulsacions. Van passant els kms al mateix ritme, fins al km 4 que em comença un mal de cames, típic de saturació de làctic.. penso que fa em ve el baixon, però sorprenentment el pas pel km 5 segueixo a 4 min al km. Del 5 al 7 vaig amb el famós Patxi de Tossa. em deixa clavat amb un canvi de ritme.
Al final arribo a meta amb el pilot automàtic, amb un temps final de 1:07:00, a falta de confirmació oficial.

Total que al final no em puc queixar gens, i força satisfet dels resultats.


En breu, fotos i classificacions