Translate

dimecres, 12 de gener del 2011

FRENS AVID BB7 MECHANICAL 203mm

La el·lecció de frens mecànics per a la 29er ha estat del tot encertada. Estic encantat amb aquests frens per:
  1. molt fàcil de muntar
  2. facilicims d'ajustar per no fer soroll MAI
  3. la pastilla sempre torna (van amb molla)
  4. no es purguen MAI
  5. Pesen menys que els d'igual preu hidràulics
  6. el tacte en aquest model és excel·lent.. no bloqueja si no li fots fort!
  7. La potencia de frenada amb disc de 203 mm de diàmetre és immensa.
De totes totes em quedo amb frens MECÀNICS!! després d'estar 3 anys barallant-me amb els AVID hidràulics de tots models i qualitats.

Una dada més: el diumenge va ser la primera vegada que vaig vaixar pel camí dels Bombers del Puig frenant TOTA l'estona amb un sol dit!!  quina seguretat em donen!!i quina poca força s'ha de fer. (amb els hidràulics sempre acabava posant dos dits.. per por segurament.. pero dos!

2 comentaris:

issola ha dit...

Aprofito que comentes sobre els Avid.Els meus nous Avid elixir RSL em fan un soroll espantós. D'on deu venir el problema. Pot ser que el disc estigui malament tot i ser un disc totalment nou? Les pastilles? Des del primer moment que en baixades fortes i tècniques que grinyolen. Crec que em passaré per la botiga a veure què opinen o si cal canviar quelcom ara que estic a temps abans de la primera revisió.

Pep Tatché ha dit...

Hola Isma!!

el soroll que em dius és davant o darrera? té pinta com de clàxon de vaixell?

Segurament és un fenomen de resonancia.. és a dir que la vibració que fa la pastilla contra el disc s'amplifica per la geometria del quadre o de la forquilla i fa SOROLL!! és molt molest.

Hi ha varies solucions com
1 - líquids pels discos del frè.. però el què fan és lubricar una mica.. llavors no vibra.. però tampoc frena tant.. per tant no mola
2- Posar silenblog o goma en la unió de la pinça del frè amb el quadre.. però tampoc m'agrada massa, ja que fa que es mogui la pinça i és un niu de sorollets de frec dels disc amb les pastilles.
3- Canviar les pastilles i posar o material més tou o més dur de les actuals.. al canviar la freqüència de vibració, canvies la freqüència de resonancia. Aquesta és la millor. Jo ho vaig fer i em va funcionar després de provar 2 tipus de pastilles diferents.