Translate

dimecres, 22 d’abril del 2009

Contrareloj de corta distancia.

Para afrontar una crono ciclista de corta distancia (de 10 a 30 km) se aconseja:
1 - Será básico un calentamiento al 75 % durante 1 hora con algún esprint de 10 segundos a fondo para activar el mecanismo de eliminación de ácido láctico.
2 - No salir de manera explosiva. Lo ideal es que la curva de pulsaciones sea una rampa ascendente.
3 - Es importante saber que donde se saca mayores diferencias de tiempo es en las zonas de velocidad más baja; esto es subidas y zonas de viento en contra. Merece la pena apretar en estos tramos para recuperar un poco en bajadas y llanos.
La potencia en las piernas es como la carga eléctrica de un condensador. Si descansas un poco, cargas de energía la musculatura y puedes volver a sacarla durante unos segundos o minutos para recortar tiempo en un repecho o tramo duro.

2 comentaris:

Team Munt Bikes ha dit...

Molt ben aclarit i resumit.
Per cert el de la foto ets tu?
Estic buscant inf. sobre les rodes lenticulars del redera. Si es nota molt? si van realment be en crono? etc... i tambè nestic buscant alguna d'ocasió però sense exit...
Albert Bañeres
teammuntbikes.blogspot.com

Pep Tatché ha dit...

les lenticulars es nota força (sobre un 2 % del temps total de la crono) si el recorregut és pla i no fa vent lateral. Molta gent per això opta per les rodes de pals i ara sobretot per les llantes de perfil més alt com les zipp.

El què si que es nota un munt, és el manillar de cabra o de triatleta i si tens manetes de canvi i fre a la mà , llavors ja és la pera! jo crec que es nota en un 3 o 6 % de millora en el temps i si fa vent de cara, encara més. a més sónmés baratos que les rodes. les rodes de segona mà no te les aconsello si no coneixes bé el propietari, doncs potser que tinguin algun cop o desviades.

Ànims! i ens veiem a Remences!!